۵ گیاه دارویی برای آهسته کردن سیستم عصبی و مراقبت از تن
نوشته شده توسط : علی پور


۵ گیاه دارویی برای آهسته کردن سیستم عصبی و مراقبت از تن
گروه: داروهای گیاهی و طب سنتی

 داروخانه گیاهی

گیاهان دارویی که می‌توانید برای وقار بیش تر از آن ها به کار گیری فرمائید

 

این گیاهان به وسیله طبیبان و شفا دهنده ها، از فرهنگ وتمدن ها و فرهنگهای مختلف برای آهسته کردن سیستم عصبی و حفظ از تن در قبال استرس و اضطراب آیتم به کارگیری قرار می گرفتند.

فرقی نمیکند که چه دارنده ایراد اضطراب نفوذی باشید و یا این که صرفا لحظاتی را نگران باشید، در هر دو چهره می توانید از فواید تجربه کردن وقار گیاهان دارویی (چه بصورت کامل کننده یا این که مصرف در چای و یا این که مصرف شده در آروماتراپی) برخوردار گردید. با برشمردن فواید این گیاهان نمی‌خواهیم از مصرف این گیاهان به جای داروها حمایت کنیم؛

به دلیل آن که در اکثری از بیماریهایی که نیاز به مصرف دارو دارا‌هستند، از این گیاهان به طور کامل کننده و برای متانت بیش تر می‌توانید به کار گیری فرمایید. برای آرم های خفیف، این گیاهان می‌توانند کلیه نیاز شمارا برطرف سازند. همان گونه که مدام بیان شده میباشد، مشورت کردن با پزشکان درباره‌ی عدم مداخله این گیاهان با داروهای مصرفی شما و به کارگیری تندرست از این گیاهان، یک حق تقدم میباشد.

داروخانه گیاهی آنلاین
۱- گیاه دارویی بابونه
بابونه، یک کدام از کهن ترین گیاهان دارویی میباشد که برای معالجه اشکال گوناگونی از بیماریها در بشر مثل : تب یونجه، التهاب، گرفتگی عضله‌ها، اختلالات قاعدگی، بیخوابی، جراحت معده، هموروئید، اختلالات دستگاه گوارش، دردهای رماتیسمی و زخمها به کارگیری می‌شد.

این گیاه بطور گسترده ای تحت عنوان یک تسکین دهنده خفیف و خواب آور در لحاظ گرفته شده‌است. اثرات تسکین دهنده آن ممکن میباشد ناشی از فلاونوید در آن باشد. در یک تحقیق در دانش کده طبابت فیلادلفیا، بیماران دچار به ایراد اضطراب همگانی (GAD)، که تکمیل کننده بابونه را برای هشت هفته استعمال کرده بودند،

کاهش قابل توجهی در آرم های اضطراب خویش در مقایسه با بیمارانی که دارونما به کار گیری کرده بودند را تجربه کردند. بابونه به صورت گسترده در اسباب و اثاث آرایشی بهداشتی و آروماتراپی مصرف می‌شود؛ و تحت عنوان نوعی چای گیاهی که اضافه از میلیونها فنجان در روز مصرف می شود، دوست داستنی اشخاص اکثری در سراسر دنیا میباشد.

 

بابونه، یکی کهن ترین گیاهان دارویی میباشد که برای معالجه بخش اعظمی از بیماریها به کارگیری می‌شود

 


۲- گیاه دارویی اسطوخدوس
اسطوخدوس که به خیال و خاطر بو زیبای آن شناخته می‌شود، در معالجه تنی چند از بیماریها از بیخوابی و خستگی گرفته تا افسردگی و اضطراب به کارگیری می گردد. اسم این گیاه که از واژه لاتینRoot Lavare در معنای “برای شستن” گرفته شده‌است، احتمالا به جهت استعمال از آن برای خزینه (عنصری در صابون خانگی و شامپو) میباشد که یاری به تزکیه جسم و روح می‌کند.

در یک مطالعه تصادفی دوسویه نابینا، اسطوخدوس برای کاهش نماد های اضطراب در اشخاص در گیر به مشکل اضطراب همگانی، به به عبارتی اندازه “لورازپام” موءثر بود. در یک مطالعه دیگر، به کارگیری از اسانس اسطوخدوس برای کاهش اضطراب آزمون میان دانشجو ها پرستاری مفید بود.

 

اسطوخدوس ، در معالجه تنی چند از بیماریها مانند، افسردگی و اضطراب استعمال می‌گردد


۳- گیاه دارویی گل ساعتی
مستقر های امریکایی اولی مردمی بودند که از گل ساعتی برای هدف ها دارویی به کارگیری کردند. این گیاه در صدر برای معالجه ابتدایی قوانینی مثل خارشک و تشنج استعمال می شد.

ابعاد مهاجران در سراسر امریکا، به کارگیری از آن را تحت عنوان مسکن ترویج دادند. دانشمندان اعتقاددارند که گل ساعتی بوسیله ارتقا سطح های اسید گاما امینوبیوتیریک (GABA)، در مغز که منجر ذیل وارد شدن فعالیتهای قسمتی از سلولهای مغزی و تولید شم وقار بیشترمیشود، فعالیت مینماید.

در یک مطالعه که در خبر نامه “درمانها و داروهای بالینی” چاپ شد، گل ساعتی برای معالجه نماد هایی از اضطراب در اشخاص دچار به ایراد اضطراب همگانی، انقدر موءثر بود که داروی اگزازپام اثر داشت. درحالی که به اندازه اگزازپام سریع عمل نمی‌کرد، ولی سبب ساز کاهش بوجود داخل شدن ایراد در همت کاری نسبت به دارو شد.

در مطالعه ای دیگر نشان داده شد که بیمارانی که پیشین از کار جراحی، به آنان گل ساعتی داده گردیده بود، دارنده اضطراب کمتری نسبت به اشخاص اخذ کننده دارونما بودند. البته آن‌ها صحیح همانند سرعت بیهوشی، بهبود نیز می یافتند.

 

گل ساعتی برای معالجه آرم هایی از اضطراب در اشخاص دچار به نقص‌ اضطراب موءثر میباشد

 

۴- گیاه دارویی بادرنجبویه
این گیاه عضوی از خانواده نعناع میباشد و از آن بخصوص در سنین میانسالی تحت عنوان جنگ با استرس و اضطراب، اشاعه خواب و بالا بردن هضم استعمال می‌شد.

مطالعات نشان دهنده آن میباشد که در حالتی که با بقیه گیاهان تسکین دهنده مصرف شود، می‌تواند مسکن موثری باشد و سبب ساز التیام اضطراب و امداد به خواب باشد. در یک مطالعه دوسویه نابینا در دست گرفتن دارونما، به ۱۸ داوطلب تندرست، دو دوز چداگانه از اسانس بادرنجبویه استاندارد گردیده ( ۳۰۰ میلی گرم و ۶۰۰ میلی گرم) و دارونما داده شد.

دوز ۶۰۰ میلی گرم از بادرنجبویه، منجر ارتقا خلق و خوی و خو و بطور قابل توجهی سبب ساز ارتقاء وقار و هشیاری شد. در مطالعه ای دیگر اثربخشی بادرنجبویه با دیگر گیاهان دارویی برای مقدمات کاهش استرس به تثبیت رسیده میباشد. هنگامی که کمپانی کنندگان از قرصهای مکیدنی آن، به کارگیری میکردند، یک ارتقاء علامتگذاری گردیده در فعالیتهای موج آلفا که همدم با متانت میباشد، نشان داده شد.

 

بادرنجبویه، می تواند مسکن موثری باشد و سبب التیام اضطراب و امداد به خواب باشد


۵- گیاه دارویی سنبل الطیب
اولی توشه از سنبل الطیب در قرن دوم و برای معالجه بیخوابی و اضطراب به کار گیری شد. اگرچه این گیاه در طی قرن ۱۷ بسیار دوستداشتنی شد و پزشکان عقیده داشتند که همانند دیگر گیاهان دارویی، سنبل الطیب سبب ارتقاء GABA در مغز می‌شود. صحیح شبیه داروهایی مشابه به دیازپام (والیوم) و آلپرازولام (زاناکس) که سبب ساز متانت در مغز می‌گردد.

مطالعات روی سنبل الطیب تحت عنوان ارتقاء خواب، نامشخص میباشد. در یک مطالعه (برای رواج خواب یا این که دست اندرکاران مربوط به خواب برای هر مریض یا این که همگی بیماران در یک مجموعه) سنبل الطیب نسبت به دارونما، بهتر ظواهر نشده بود. از طرفی در یک مطالعه دوسویه نابینا تصادفی، ۷۵ مریض با بیخوابی مستند، برای مقطع ۲۸ روز ۶۰۰ میلی گرم سنبل الطیب و یا این که ۱۰ میلی گرم اگزازپام اخذ کردند.

اشخاصی که سنبل الطیب اخذ کرده بودند، به عبارتی بهبود خواب را البته با دلایل جانبی کمتر نسبت به اشخاصی که اگزازپام اخذ کرده بودند، نشان دادند.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: